Zvýšení návštěvnosti stránek je závislé na mnoha faktorech. V tomto článku uvedu nejúčinnější způsoby, které přivedou na vaše stránky nové návštěvníky a které pomohou vybudovat základnu stálých návštěvníků.
1) Optimalizujte stránky pro vyhledávače
Optimalizace pro vyhledávače je metoda upravování stránek takovým způsobem, aby byl obsah stránek vhodný pro internetové vyhledávače. V praxi to znamená, že stránky, které mají správně provedenou optimalizaci, jsou ve výsledcích vyhledávání na vyšších pozicích.
Asi největší část nových návštěvníků se na vaše stránky dostane přes Google nebo Seznam. Proto se vyplatí používat správné titulky stránek a volit klíčová slova, která odpovídají nejlépe tomu, co vyhledávají vaši potencionální návštěvníci. Můžete sledovat trendy ve vyhledávání a nabízet takový obsah, který lidé často vyhledávají. Pro sledování trendů ve vyhledávání můžete použít nástroj Google trends. Poznáte, na která klíčová slova se vyplatí zaměřit svoji pozornost.
Je dobré nepoužívat obecná klíčová slova, ale zacílit například na nějakou geografickou oblast. Místo toho, abyste použili klíčové slovo „Stavební práce“ zvolte konkrétnější verzi „Stavební práce Kolín“.
Samotná optimalizace pro vyhledávače je dlouhodobý proces. Pokud například definujete špatná klíčová slova, zjistíte chybu v řádu až několika týdnů.
2) Pište články
Mít blog se vyplatí. Čím více obsahu máte na stránkách, tím větší počet návštěv budete mít z vyhledávačů. Pište o tom, co lidé vyhledávají. Nabízejte jim zdarma unikátní informace a lidé si vaše stránky najdou sami. Pokud se rozhodnete psát blog, počítejte s tím, že psaní článků je poměrně časově náročné. S blogováním je hodně práce, ale vyplatí se. Více informací na toto téma najdete v našem článku s názvem Firemní blog.
3) Nabízejte svůj obsah na sociálních sítích
Dalším významným místem, odkud mohou přijít návštěvníci, jsou sociální sítě. Pokud se váš web nezabývá oblastí IT, má většinou význam používat pouze Facebook. Google+ a Twitter účet má smysl zakládat pouze pokud jde o velký projekt, nebo projekt zabývající se IT tématikou.
Vytvořte si na Facebooku stránku. Můžete tam posílat odkazy na články z vašeho blogu, nebo publikovat zajímavé informace ze zákulisí, pro které by se nehodilo psát celý článek na blog. Jednotlivé příspěvky na Facebooku můžete také propagovat. Stačí zaplatit pár korun a dosah příspěvků se mnohonásobně zlepší. Moje zkušenosti jsou takové, že přibližně za 50 Kč si všimne vašeho nového článku o 800 lidí více.
4) Získávejte zpětné odkazy
Získávejte. Rozhodně nenakupujte odkazy. Hromadné nakupování zpětných odkazů vyhledávače umí odhalit a takové stránky úplně vyřadí z výsledků vyhledávání.
Získávat zpětné odkazy můžete například registrací stránek do katalogů nebo můžete psát PR články na jiné weby. Pokud jste majiteli více stránek, je dobré na ně mezi sebou odkazovat. Také lze získat nové odkazy komentováním cizích blogů. Většina stránek má u odkazů v komentářích nastaven atribut nofollow, což znamená, že z těchto odkazů se nebude zvyšovat pagerank vaší stránky.
5) Investujte do PPC reklamy
Kromě propagace příspěvků na Facebooku, můžete koupit reklamu u Googlu nebo Seznamu. PPC reklama se dá skvěle zacílit na určitou skupinu lidí. Navíc platíte jen v případě, že někdo na reklamu skutečně klikne.